Number of the records: 1  

La Plume

  1. Title informationLa Plume : revue de littérature, de critique et d'art indépendants
    Další autoři Deschamps, Léon, 1864-1899 (Publishing director)
    Bailliot, Marcel (Editor)
    Dequillebecq, Léon (Editor)
    Roussel, Georges (Editor)
    Gauguin, Paul, 1848-1903 (Illustrator)
    Maurras, Charles, 1868-1952 (Editor)
    Amouretti, Frédéric, 1863-1903 (Editor)
    Mange, José, 1866-1935
    Denis, Maurice, 1870-1943 (Illustrator)
    Gauguin, Paul, 1848-1903 (Illustrator)
    Séon, Alexandre, 1855-1917 (Illustrator)
    Uzanne, Octave, 1851-1931 (Editor)
    Le Goffic, Charles, 1863-1932 (Editor)
    Corporation Imprimerie J. Royer (Annonay (Ardèche)) (Printer)
    La Plume. société anonyme. bibliothèque artistique & littéraire (Paris) (Publisher)
    Roč., čísloAnnée 3, No. 41, 44-46, 49, 50, 53-64, 1891
    PublicationParis : nakladatel není známý, 1891
    ManufactureAnnonay : J. Royer
    Scope450 stran : ilustrace
    CountryFrance
    LanguageFrench
    Note Originální sazba využívající různých typů. - Standardní obálka, pouze speciální tematická čísla měla specificky řešenou obálku. - Výzdoba (iniciály, linky, viněty). - Průběžně paginovaná obálka s informacemi o časopisu, zprávami a reklamami (celkem 46 stran). - Bohatě ilustrováno černobílými fotografiemi, portréty a reprodukcemi výtvarných děl. - Noty písní různých autorů a faksimile. - Doprostřed některých čísel vložen list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (Supplèment à. La Plume du ...).
    Číslo 41 bylo zasvěceno Jeanu Moréasovi a obsahovalo jeden dvojlist (?) obrazové přílohy zahrnutý do paginace (Paul Gauguin: Jean Moréas, composition allégorique). - V čísle dále vložena subskripční listina (Jean Moréas: Ériphyle).
    Číslo 44 obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (Raymond Lotthé: portrét a podpis Paula Redonnela).
    Číslo 45 obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (René Ponsard, fotografický portrét).
    Číslo 46 obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (P. de St.-Etienne: portrét a podpis Jacquese Renauda).
    Číslo 49 bylo zasvěceno socialistické literatuře a obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (Duclos: Prolétaires et capitalistes, composition symbolique).
    Číslo 50 obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (fotografie Emila Zoly).
    Číslo 53 bylo zasvěceno felibrům a redigoval jej Charles Maurras (tajemníky redakce byli Frédéric Amouretti a Joseph Mange) a číslo obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (Hébert: portrét Fréderica Mistrala.
    Číslo 54 obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (portrét Laurenta Tailhadeho).
    Číslo 55 obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (autoportrét Pierra Trimouillata).
    Číslo 56 obsahovalo subskripční listinu na knihu Fernanda Clergeta Le tourmentes a jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (potrét Tristana Corbièra)
    Číslo 57 bylo zasvěceno novátorským malířům (peintre novateur, tj. chromoluminaristé, neotradicionalisté, nezávislí), obsahovalo ilustrace mnoha umělců (Maximilien Luce, Maurice Denis, Dubois-Pillet) a patrně i obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (katalogizovaný exemplář je defektní)
    Číslo 58 bylo zasvěceno moderní knize a literární kuriozitě a redigoval jej Octave Uzanne. Číslo obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (portrét Octava Uzanna).
    Číslo 59 obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (portrét Adolpha Retté podle grafiky E. H. Meyera).
    Číslo 60 obsahovalo "Extrait du Catalogue Pincebourde No 63 - September - Octobre 1891 (4 s.) a jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (Albert Sterner: Stuart Merrill, portrétní kresba).
    Číslo 61 bylo zasvěceno moderní písni a redigoval jej Marcel Bailliot a obsahovalo jeden list obrazové přílohy (Albert René: Portrait-charge de Marcel Bailliot).
    Číslo 62 obsahovalo dva listy obrazové přílohy zahrnuté do paginace: fotografické portréty Alexandra Ourousofa a Fernanda Laboriho.
    Číslo 63 bylo věnováno tématu "Bretaňci Francie" a redigoval jej Charles Le Goffic. Obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (Charles Lhuilier: Charles Le Goffic, litografický portrét).
    Číslo 64 obsahovalo jeden list obrazové přílohy zahrnutý do paginace (portrét Arthura Rimbauda).
    41-64 (leden - prosinec 1891)
    Poznámka o dalších původcíchŠéfredaktor (directeur-rédacteur en chef): Léon Deschamps. - Tajemníci redakce (secrétaire de la rédaction): Marcel Bailliot a Georges Roussel. - Tajemník ředitelství (secrétaire de la direction): Léon Dequillebecq.
    AnnotationVýznamná francouzská modernistická revue, orientovaná především na dekadenci a symbolismus. Obsahovala původní francouzskou i překladovou beletrii, studie o spisovatelích, výtvarných umělcích a dalších osobnostech. Čísla byla zpravidla bohatě zdobena reprodukcemi výtvarných děl a portréty osobností, o nichž se v daném čísle pojednávalo. Obsahovala také pravidelně jednu obrazovou přílohu na volném listě, zahrnutou do paginace. Některá čísla byla monotématická (např. Jean Moréas, moderní píseň, moderní kniha, félibrové). - (kkper)
    Document kindPERIODIKA - Svázaný ročník periodika
    Periodicita2x měsíčně
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické údaje.
    Parent La Plume
    Personal subjects Moréas, Jean, 1856-1910 - řecký francouzsky píšící básník a prozaik * Redonnel, Paul - francouzský publicista a spisovatel * Ponsard, René, 1830-1894 - francouzský spisovatel * Mistral, Frédéric, 1830-1914 - provensálský básník * Trimouillat, Pierre, 1858-1929 - francouzský básník * Corbière, Tristan, 1845-1875 - francouzský básník * Gauguin, Paul, 1848-1903 - francouzský malíř * Gogh, Vincent van, 1853-1890 - holandský malíř * Denis, Maurice, 1870-1943 - francouzský malíř, grafik a teoretik * Bernard, Émile, 1868-1941 - francouzský malíř, básník, teoretik umění * Cezanne, Paul, 1839-1906 - francouzský malíř * Séon, Alexandre, 1855-1917 - francouzský výtvarník * Anquetin, Louis, 1861-1932 - výtvarník * Pissarro, Camille, 1830-1903 - francouzský malíř a grafik * Uzanne, Octave, 1851-1931 - francouzský bibliofil a spisovatel * Retté, Adolphe, 1863-1930 - básník * Merrill, Stuart, 1863-1915 - americký básník píšící francouzsky * Bailliot, Marcel - tajemník redakce * Le Goffic, Charles, 1863-1932 - francouzský spisovatel * Rimbaud, Jean Arthur, 1854-1891 - francouzský básník
    Keywords francouzská literatura * francouzská poezie * francouzská próza * francouzská společnost * francouzské ilustrace * francouzské malířství * francouzské sochařství * francouzské umění * francouzské výtvarné umění * francouzský román * francouzský symbolismus * francouzští básníci * francouzští malíři * francouzští spisovatelé * francouzští umělci * francouzští výtvarníci * symbolismus * dekadence * divadelní kritika * kritika * literární kritika * umělecká kritika * výtvarná kritika * secese * notový záznam * noty * secesní užité umění * plakáty * dekorativní umění * r. 1891 * přelom 19. a 20. stol. * Paříž * písně * Francie * výstavy * umělecká revue * francouzské časopisy
    UDC(443.611) * 821.133.1 * 821.133.1-1 * 821.133.1-3 * 75(44) * 73(44) * 7(44) * 72/76(44) * 821.133.1-051 * 72/76(44)-051 * 7.036.45 * 82-95 * 070.447 * 82.09 * 7.072.3 * 7.035.93 * (084.5) * (051) * (44) * 06.064
    Uživatelské pole PNPSign. KaG XXXVIII A 7/3: Nekompletní nesvázaný ročník. - Chybějí čísla: 42, 43, 47, 48, 51, 52. - V číslech 41 (s. 9-12), podle poznámky na přední straně obálky byla vyňata pro grafický kabinet Karáskovy galerie), 49, 54, 56, 57 chybí obrazová příloha. - V čísle 57 chybějí stránky 293-298 (včetně obrazové přílohy). - Obálka zachovány, ale většinou potrhané, v některých případech i roztržené. - Na některých obálkách rukopisné poznámky, včetně poznámek z Karáskovy galerie (patrně Karáska ze Lvovic). - Silně očtený, defektní stav.
    journal

    journal

    SignaturaPřír.čísloLokaceInfo
    KaG XXXVIII A 7/300xxx/KAGSbírka
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.